torsdag 24. januar 2008

En god dag!

I dag har jeg og min datter hatt en fantastisk ridetur i winterwonderland! Etter å ha fått gode nyheter om min far (som ble operert i går) og med vissheten om at min kjære søster Gry var hos han i dag, senket jeg skuldrene og la ut på en skikkelig galopptur etter at jeg var ferdig i stallen. De som kjenner meg vet at jeg har en viss forkjærlighet for fart og spenning (...), og med spreke hester og fartsglade ryttere så gikk det unna, ja. Stoppet og tok et par bilder da, men batteriene i kameraet likte ikke kuldegradene så det ble bare et par også...
Tok samtidig noen bilder av hus og stall i den flotte solen. Når vinteren viser seg fra en slik side som i dag er det godt å bo på landet!
Liker godt den gamle tømmerlåven som vi beholdt "skallet" av da vi utvidet med flere stallplasser i 2004. Er glad jeg fikk overtalt min bedre halvdel til det, selv om det kostet litt mer. Denne delen av låven er bygd samtidig som hovedbygningen, i 1850. Skal legge ut bilder inne senere, der finnes det en topp moderne stall :-)
Ønsker alle en flott kveld! Gleder meg forøvrig stort til å få pakken fra Molly`s Heaven. Da blir det nok lagt ut noen flere bilder tenker jeg :-)

15 kommentarer:

Gry sa...

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra Oslo, klokka er 23:10 og alle ligger og sover her hjemme. Bare bikkja som mötte meg....Det var så godt å besöke fadern å se at det er et nytt menneske (eller kanksje jeg skal si den gode, gamle faren vår) som lå der :-):-) Vi kan jo snakkes på telefon i morra kveld!

Skikkelig fine vinterbilder du byr på idag. Vet at det er så fint i åsa når det er vinter, så jeg blir litt missunnelig...Vi kommer neste helg, tror jeg- så spar igjen litt snö til oss, hi,hi...

Grunnen til at det blir så langt ner er at det er mange mellomslag etter det siste i inlegget. Du må gå in i redigeringen av inlegget, gå til "bunnen" av inlegget og delete til scrollen er "tom". Skjönte du? Er ikke så god på norsk dataspråk og kanskje ikke svensk eller engelsk heller, ha,ha..

Skal gjöre noen korte innhopp hos bloggvenner för jeg går og legger meg. Godnatt!

Klem Gry

Aalerud Stall sa...

Takk,Gry! Jeg er fremdeles en liten (stor?) kløne som du skjønner, men jeg ba da om hjelp, ikke verst bare det...
Nå må jeg legge meg, for jeg har stallen i morgen tidlig. Håper dere kommer neste helg!

Klem fra Britt :-)

Gry sa...

Hi,hi... du er ikke klönete! Syns det går bra for deg jeg!

Et tips (som ikke har noe med nybegynnere å gjöre, mange har samme feil), du har feil instilling på tiden. Gå inn i tidssoner i instillinger, og velg Oslo- eller Stockholmstid, så blir det rett tid på inleggene. Kan väre bra hvis du ser att noen akkurat har skrivit, for da vet du at det er lett å komme i "online"-kontakt!

Klemmer Gry "hesten" Jolie hi,hi..

LiSbEtH sa...

Hei.
Så fantastisk fint det var hos deg. Deilig å bo en plass der vinter er vinter. Her jeg bor er det snø, regn og vind annen hver dag. Masse sørpe hele tiden...

Cattis sa...

å så underbart vackert men snö och sol!
Det är sådan vintern ska se ut så här års... men det gör den inte här. Hoppas vi får en sådan vinter igen någon gång.
Så vackra hästar du har oxå. Hur många har du?

Så bra att det din och Grys far verkar återhämta sig. Jag hoppas det fortsätter så!

Kram
Cattis

Synnøve. sa...

Åh eg blir så syk! Hatt hest eg og en gang i tiden. Har en man som har astma og allergi så det går ikke nå.
Dreiv og konkurerte litt både i sprang og dressur.
Ska pröve å scanne in noen bilder som eg ska få lagt ut på bloggen.
Det var kjempekos å få besök av deg.Det ska da ikke väre noe i veien med för at bildene ska vises. Det kan skje så pröv igjen.
Vi sender kort fra hawaii eg og Gry :)
Kjempeklem fra Synne

Vörteröl o Norrlands Guld sa...

Snygga bilder,har vuxit upp med hästar i familjen,syrran har fortfarande hand om ett stall.
Jag red mycket förr,men nu blir det inget. Jo förresten vi var ute o red Islandshäst för nåt år sen,o hej o hå vad det gick. Peter.

Anonym sa...

Tack så mycket för din kommentar.Du får gärna länka mej,jag länkar dej med om det är ok.Kul att du adopterar halsbands-iden. Det ser så underbart ut med en ridtur i snön,jag blir riktigt avundsjuk.Ha en bra dag.Katta

Huset i Hagen sa...

Hei!
Kjempekoselig blogg du har! Jeg er så glad i hester jeg også, men har ingen. Helidige du. Dette så veldig idyllisk og koselig ut! :0)

elisabeth sa...

Så flott at din far har det bra:)
Også må jeg bare kommenter din bildolla;) Har samme bil, som på bildet ditt, og har også bildilla...amerikansk, hestekrefter, og ikke minst med sjel, selv om drømmen er en nu Suburban:))

elisabeth sa...

Her var det mye skrivefeil i all iveren;)

Sigurd Olav Silset sa...

Så kjekk blogg du har fått da!" Supert at det er blogger som handler om litt annet enn interiør også:)
Vi har også to hester her på gården, men jeg er så allergisk at jeg kan ikke stelle med de.... Ellers så har jeg flere "heste-gale" venninner i nærheten, samt en hestegal svigerfar, så det går i lit hestesnakk her også..

Koselig gård dere har, ser forresten at vi har lik vedovn:)
Ha ei fin helg, titter nok innom deg igjen:)

Aalerud Stall sa...

Morsomt at det finnes flere hesteinteresserte bloggere her :-)
Jeg har mange nye bilder å legge ut, blant annet ting fra Molly`s Heaven. Hentet pakken i dag, med masse fine ting! Tusen takk til min kjære søster, Gry, for at du delte premien med meg! Du hadde ærlig fortjent hele selv :-) Og tusen takk til Molly for gave i tillegg! Jeg elsker butikken din og kunne gått fullstendig amok hvis jeg hadde vunnet i Lotto... By the way så er det morsomt at vi har samme bil :-) Jeg har nettopp fått lakkert bilen min med tanke på å beholde den noen år til. Synes gamle biler har mer sjarm og mye bedre lyd!

Rekker dessverre ikke å få lagt til noe innlegg i dag, skal tidlig opp i morgen, men prøver i morgen kveld. Ønsker alle en riktig god lørdagskveld! Hilsen Britt :-)

Lene sa...

Heei :)
Du, Britt - dette blir en drøm av en blogg for deiligste avkobling og dagdrømmer :) Fy, søren så heldige dere er som lever i sånne filmkulisser av en hverdag :) Såå idyllisk :)

Nydelige hester :) Hadde ei venninde som drev med hest for mange år siden, og var så heldig å fikk være med henne i salen. Senere har jeg styra med så mye annet opp igjennom, så det har ikke blitt noe mer. Men kan tenke meg det er herlig både for kropp og sjel :)

Og jeg er såå glad på vegne av deres far :) Nervepirrende å sitte på sidelinja og ikke kunne gjøre noe fra eller til :) Lettelsens sukk :)

Ha en finfin kveld :) Ja, nå er det jo på tampen til ei god natt, da :)

Gry sa...

Snakka også med fadern igår kveld. Han ringte hit, og det var så godt å höre at han har kommet på avdeling! Ring til meg når du kommer hjem, så får jeg höre litt mere fra deg.

Så spennende med Mollys Heaven sakene som har kommet! Kan nesten ikke vente ;-) Skal bli spennende å se hva du har kjöpt deg også. Sikkert mye fint i den pakka, ja!

Hils hele gjengen fra oss i Kallsta!

Klem Gry