lørdag 23. mai 2009

Husvask og Ikea

Nå har storejentene og jeg vært riktig så flinke og tatt en skikkelig husvask! Det trengtes sårt, jeg ante ikke at det var så støvete her før vårsola strømmet inn gjennom vinduene:-) Elsker dette vaskemiddelet fra Durance, det lukter så godt at det gjør husvasken til en lek; nesten... Vi satte på musikk på full guffe, litt blanding av Lady Gaga, E-type, Black eyed pies og Soda(!) Ingeborg hadde brent en CD som passet perfekt til formålet; ingen ballader her nei! Må bare ha dance musikk på full guffe når vi vasker, det blir liksom litt morsommere da... Godt vi ikke har naboene i nærheten, bortsett fra svigers, men de vet jo at vi er litt gale:-)
I går var vi på Ikea på Furuset, og kunne vel knapt valgt en dårligere dag... Så mye folk har jeg aldri sett på Ikea noen gang! Det var helt fullt på parkeringsplassen og der kom vi med min "lille" bil, Chevrolet med null svingradius og hestehenger! Vi må jo være gale :-)
Fikk parkerert til slutt og så var det inn og handle. Pernille holder på å gjøre om rommet sitt og har malt det i lys antikk. Sengen under heter "Malm" og den har vi kjøpt før. I går skulle vi finne madrass, blant annet.
Jeg hadde nemlig tenkt å kjøpe madrassen på Hamar, men det gikk ikke for Ikea har jo svenske mål... Her var det ikke mindre enn 22 madrasser og velge mellom, samt x antall overmadrasser, men jeg slo til og fikk kjøpt madrass på rekordtid! (Den skulle jo hentes på lageret på andre siden av veien da, såklart...). Disse nattbordene kjøpte vi også. Det er egentlig kommoder i samme serie ("Malm").
Kjøpte også denne sofaen, som er en dobbel sovesofa. Den var veldig fin, og god å sitte i, så der føler jeg at jeg gjorde et godt kjøp:-) Etter å ha handlet ferdig møblene, kjempet jeg meg ned til kassen for å betale dem, slik at de kunne begynne å gjøre i stand orderen på lageret. Min snille far var med som sjåfør (helt frivillig, han er en engel!) og så var selvsagt Pernille med, hun som skulle ha mesteparten av møblene. Vi kjøpte oss en velfortjent middag på den overfylte kafeteriaen, før vi gikk løs på 1. etasjen på Ikea...
Aldri en Ikeatur uten komplikasjoner, sier jeg... Etter å ha handlet småvarer og hentet hyllevarer, skulle vi begynne å lesse inn i bilen/hestehengeren. Da sprutregnet det selvsagt, så vi ble våte til skinnet. Men det er nå greit nok, det som ikke var greit var å komme ute igjen fra parkeringsplassen... Den var fremdeles smekkfull og vi måtte rygge bil og henger ut igjen, dvs. snirkle oss mellom parkerte biler og illsinte oslofolk, ikke enkelt! Da vi omsider kom oss ut av parkeringsplassen måtte vi til lageret på andre siden av veien og hente de store møblene. Her er det enda trangere og det regnet enda mer, men jeg skal spare dere for detaljene... Vi fikk i hvert fall kjøpt det vi skulle og som alltid etter en laaaang og trøblete dag på Ikea, satt vi bilen og sa at jammen meg får det være billig der også!!! Ha en flott og lite trøblete lørdagskveld! Stor klem fra Britt:-)

8 kommentarer:

Linda sa...

Hei Britt!Flott med musikk til arbeidet,må prøve det tidlig i morgen,for ut på formiddagen sp blir det kanskje hyttetur.
Høres ut for litt av en tur,bra det ikke er ofte.
Flotte møbler som ble med hjem på lasset.
Ha en fin helg!Klem fra Linda :))

hvorfor ikke... sa...

Oioioi, ser dere for meg:) da tenker jeg far stod høyt i kurs...greit å være noen flere når en skal snike seg baklengs ut med en bitteliten bil...hohoho...og her sitter vi rundt om og ler av det etterpå...ja, det viste du vel, hihi;)

Musikk til vasking, ja, da går bøtteballeten som en lek...

Håper dere har sol og gode dager for to og firbente;)
Smil fra Torunn

liven sa...

Hei Britt:o)
Ja skikkelig musikk til arbeidet hører med!!!!
Er tilhenger av P4 jeg da.....
Grusomt med køer...hater det!!!
Men fine saker du kjøpte da:o)
var å handlet på Rema 1000 kl 21.30 i kveld! Det var deilig det du....ingen folk så sent på en lørdagskveld:o)

ha en fortsatt fin helg:o)

Synnøve. sa...

Hei på morgenkvisten.
Sitter og ler litt når eg ser dere forran meg med bötter og koster vakske ivei. Klart man må ha musikk til slikt arbeid.

Men Britt, ALDRIG IKEA en lördag når det er litt dårligt vär. Igår var det typiskt IKEA vär. Da reiser ALLE på tur dit.
Vi bruker å ta de på ettermiddag, kveldstid, da er det ikke så mye folk der.

Lurer på om eg sitter i den sovesoffan nå eg. Vi har en brun som heter Hagalund. Skal kjöpe trekk til den. Liker det blårutete som du kjöpte. Den er go å sitte i.
Har ikke prövd å sove i den enda...

Nå håper eg at du får en bedre start på söndagen en meg. Her regner og tordner det...
Klems til dere alle fra meg.
Synne.

Tiril sa...

Hei Brit, lenge siden nå.
Ikea er en skrekk for meg uansett dag, her vi bor er der alltid kø, men av og til må vi, jeg sender helst mannen iveg.Jeg vasker og med duranc, hele huset dufter rent, deilig....
Her er det alltid musikk, og alltid til arbeidet, jeg harSpotify på pcen, der får du alt hva det måtte være, klarer meg ikke uten det programmet..
Forresten fine ting du har kjøpt deg, kos deg med det,Her har det vært "bursdag idag, minsten er alt 30år alt, greit å feire hos mamma, bedre plass der!!! men jeg syns bare det er kos, liker å lage til for familien.
Rart med så voksne barn, vel begynnte jeg tidlig, men jeg begynner visst å eldes...
Ha en fin uke Brit, klem fra Tiril.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej kära du...det var länge sen nu...Ville bara kika in till min gamla bloggvän! Allt väl? Tänk vad tiden går...inte bloggat på ett år nu...får se om jag startar igen...har blivit 4 barns mor...fick en liten prins för 3 mån sen Härligt!!! Ha det så fint...Många kramar Mamma Millan

Pernille sa...

Uff, jeg skal ikke på Ikea før jeg flytter ihvertfall:D Men rommet mitt ble fint da^^
Har forresten lagt ut bilder av hvordan rommet ble..

Gry sa...

Hihi...jeg sier som Synne, ikke IKEA på en regnevärslördag. Gjör som proffen (dvs meg) reis en fredag ettermiddag. Ja, du hörte rett. Da klokka blir runt 16-tida forsvinner alle hjem for å lage biff og drikke vin. Da har du hele varehuset for deg selv! Pröv det neste gang ;-)

Fint att fadern var med, han er som du sier en engel.

Du må legge ut litt bilder av hvordan rommet ble da, hvis du får tillatelse av Pernille såklart!

Ha en finfin uke! Vi snakkes vel snart via Skype?

KLEM Gry