fredag 2. januar 2009

Her er jeg

Hei igjen, alle bloggvenner! Nytt år, nye muligheter og jeg vil benytte muligheten til å ønske dere alle et riktig GODT NYTT ÅR! Slutten av året som gikk har vært veeeeldig travelt (mer enn vanlig...), så jeg har ikke vært en hyppig gjest inne på bloggene i det siste. Vil bare si at jeg setter stor pris på dere alle sammen og takke for nye bekjentskaper inne på bloggen min i det siste :-) Jeg vil gjerne legge dere til på min bloggliste og kommer så avgjort til å avlegge dere et besøk eller ti! Nå er julen 2008 vel overstått her hos oss! Vi har hatt en utrolig koselig jul, med besøk fra min kjære søster, Gry; med familie fra Sverige og alle besteforeldre og oldeforeldre på plass igjen :-)
Julen 2007 forsøkte vi med stor familiefeiring som ikke gikk som planlagt, grunnet både alvorlig og mindre alvorlig sykdom, så i år er vi ekstra takknemmelige for at julen 2008 ble så koselig :-)
I år valgte jeg å gjøre den såkalte finstuen min litt mer hvit enn vanlig. Til jul vil jeg gjerne ha litt rødt også, og juletreet inneholder både røde og andre minner fra tidligere juler, men hovedpynten ble hvitt, sølv og glass. Synes det passer fint her inne :-)
Men juletreet skal ikke være stilig i mitt hus; det er fyllt med minner fra alle de julene jeg har hatt! Jeg kjøper noe nytt hvert år, og så får ungenes mer vellykkede pynt plass her i tillegg til norske flagg (må ha det!) og glitter som jeg har hatt i 15 år :-)
Jeg elsker julen og særlig førjulstiden... da pynter og styrer jeg fra og med 1. desember. Alt har sin plass fra året før og så kommer det noe nytt til. Bamsen på bildet under har hengt med noen år. Han heter Direktør Lars B. (helt sant, det sto på lappen som fulgte med) og er av dansk opprinnelse men innkjøpt på Snoka, julebutikken jeg har fortalt om i et tidligere innlegg. Direktør Lars B. er med oss hver jul :-)
Nytt av året utvendig er en julegirlander med lys. Har alltid ønsket meg en slik en :-)
Juletre ute har vi også fått opp i år. Noen sparkstøttinger er visst med til "pynt" på dette bildet :-)
Heldigvis fikk vi julesnø i år også, det setter vi stor pris på! Vi har kjørt masse hest og slede denne jula, men det har vært for kaldt for kameraet, så det finnes ingen bilder forløpig. Skal legge ut noen kanefartbilder senere i vinter :-)
Her sitter selveste fjøsnissen og ønsker velkommen :-)
I år var vi 17 stykker på julaften, derav 6 barn og ungdommer, så det ble en anselig haug med pakker under juletreet!
Bordet måtte selvsagt pyntes til fest... Nå fikk jeg brukt dekketallerknene fra Christinas interiør som jeg kjøpte til storejentenes sin konfirmasjon :-)
Det er ikke plass til særlig flere i spisestua vår...
Det bordet vi har til vanlig tar 12 stykker og så skjøtte vi på med et bord til, så det er max plass til 18. Men der det er hjerterom er det husrom, vet dere...
Her er det både besteforeldre og oldeforeldre, men de fleste av ungene er lei av å sitte til bords, så de venter på nissen :-) Vi hadde ribbe, medisterpølse, innmatpølse, medisterkaker, mandelpoteter og hjemmelaget surkål i tillegg til svensk julskinka og prinskorvar, så jeg tror alle ble mette! Til dessert var det riskrem med rød saus samt multekrem med krumkaker, min favoritt :-)
Stallkatten Theodor, verdens beste musefanger, feirer jul i stallen og koser seg der!
Han har holdt hus, stall og låve helt fritt for mus i år!
Leo er med overalt, og storkoser seg aller mest i stallen han også! Han og Theodor er verdens beste lekekamerater, selv om det kan se litt voldsomt ut i blant...
I ridehallen har det vært stor aktivitet i jula, og her foregår det løshopping. Leo er selvsagt med... Har dere lyst til å se bilder fra juleshowet, så gå inn på min hjemmeside http://www.aalerud-stall.com/
Turid, Pernille sin hest, får æren av å avslutte i dag. For anledningen iført rosa dekken :-)
Det er forøvrig Pernille som har laget og oppdaterer hjemmesiden til stallen, så en stor takk til henne!
Tirsdag reiser vi på vår årlige "sommerferie" til Tenerife. Gleder oss masse! Skal prøve å komme innom alle før vi drar, er på god tur nå. Ha en flott fredagskveld og så blogges vi!
Nyttårsklem fra Britt :-)

22 kommentarer:

Lene sa...

Heeeeei, igjen. Hehe - med bloggroll fant jeg jo fort ut at her var oppdatert ;) Sniker meg bare innom i fulle farten - jeg, som egentlig jobber med eksamensoppgaven, hehe :) Kjempekoselige bilder, Britt.

Og så bare en liiiiten hilsen til Gry, om du titter innom her: Jeg koooooommer innom deg og. Regner bare med jeg trenger litt tid inne hos deg - og det har jeg egentlig ikke før mandag ;) Eksamensinnspurt ;)

Gooood klem til både Grytt og Bri :)

Lene sa...

.....og goood tur til Tenneriffe, Bri :) Din heldiggris :)

Hulda sa...

Koselig å se at du har lagt ut noe nytt på bloggen igjen. Flott pyntet i huset, ser at dere har hatt ei fin jul. :)

liven sa...

heisann!!
så kjekt å se deg her igjen:o)
Ser ut som du har hatt en flott julefeiring i det fine huset ditt:o)
Flott pyntet......og klart man må ta frem saker som vekker minner:o)

Ønsker deg et fint nytt år.....og håper du har mer tid til blogging i året som kommer:o)

Gamlå sa...

Heisann

Så kjekt med det innlegg fra deg. Koselig innlegg dette her. Masse fine bilder av et fint hjem.

Kos dere masse i Tenerife.

klem Fra Gamlå

Tiril sa...

Endelig der var du Britt, har savnet deg.
Så nydelig pynta hos deg, og når bestastovå tas i bruk , ja da er det stas.
Så deilig å kunne samle både beste og oldeforeldre, ikke verst.
Har hatt en stille og fin jul, men og en vond jul.
Du vet nok hvorfor, det synger på det siste nå.
Men der har vert koselige sammenkomster med barn og barnebarn .
Heldige deg å få en ferie nå på svarteste vinteren, eia var jeg der!!
Håper vi blogges snart, men inntil da, ha en super ferie i syden.
Klem Tiril.

Synnøve. sa...

Hei Snuppa.
Skjönner jula var helt topp. Kan ikke bli annet med så mange i familjen på besök.
Er nog litt missunlig der ja...
Vi var helt ensamme her, eg og gubben. Veldidgt rart når man bruker å väre en 10-15 stykker.
Så dette blir ikke gjentatt til jul i år.
Ska legge in adressa till stallen.
MÅ ha meg en tur dit snart.

Visst vi ikke skulle ses för tirsdag så önsker eg deg og familjen en ritktig god tur. Ta masse bilder og frist med en tur.
Vi funderer på hvor vi skal reise...

Kjempeklems fra meg.
Synne.

Cecilias atrium sa...

Hei!
Kom litt tilfeldig inom din fine blogg! Måtte sende en lite kommentar! Jeg bor på Hamar, har hest (Haflinger og en iten Dachse-gutt som heter Leo!!!) Min blogg: iceciliasatrium.blogspot.com
Hilsen Cecilia:-)

Tee of Vinnord Cottage sa...

Nå er det lenge siden jeg haer vært her inne hos deg... Som med alle andre har det vært svært hektisk på slutten av året, og på toppen ble hele familen farrang-syke i julen. Hurra!
Men det ahr da skjedd litt i min del av verden også... Soverommet i oppussingsprosjektet mitt er ferdig. Tro det eller ei... og jeg er så stolt & fornøyd med resultatet :) Du får smyge innom for en titt! Ellers er det jo Nyttårshow med NPA snart og straks, og flere enn 80 hester er meldt på! Vi gleder og gruer oss villt! Blir bare super spennende!

Ha en fortreffelig aften!

hvorfor ikke... sa...

vakkert pyntet hos deg...og vips så var det over!
Jeg avsluttet året og begynte det nye på hytta. Men nå er jeg tilbake og koser meg med bloggbesøk.

Godt nyttår og GOD TUR TIL TENERIFF;)

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så mange flotte bilder du har tatt :) Ja, synest jula gjekk så fort denne gangen, ikkje før vi starta, så var den over. Trur eg må starte jula litt tidligere i går, siden julepynten vart kasta mykje tidligere enn før. Takk for koslig tilbakemelding :) Ønsker deg og dine eit godt nyttår, og god tur til teneriff :)

Godklem :)

Huset i skogen sa...

Tusen takk for en hyggelig kommentar på bloggen min. Ser ut som dere har hatt en kjempefin jul også. Så morsomt å kunne samle familien slik. Skulle ønske jeg hadde plass til å lage et slik langt bord! Det hadde vært en drøm...
Skjønner at dere har hatt det travelt nå, og fint å se at dere har tatt ibruk hallen. Selv var jeg ute å red i djup snø og skikkelige vindkast i går. Skulle gjerne ha hatt en slik hall å krøpet inn i da ja!

Ønsker dere en god tur til Tenerif og kos dere:)

Fruen i Det Hvite Hus sa...

Godt nytt år!
Koselig jul dere har hatt, stemningsfulle julebilder.
Håper dere koser dere masse på ferie.

mali-mo sa...

For et koselig juleinnlegg! Skikkelig stemningsfullt, det var faktisk sånn at jeg allerede begynte å glede meg litt til neste jul ;)

Kjekt å se hvor flott ridehallen har blitt også, jammen har dere vært flinke! Vel fortjent med "sommerferie" og litt hvile nå tenker jeg ;)

Ønsker deg et flott nytt år, og takker deg for en koselig nyttårshilsen inne hos meg ;) Vi blogges vet du!

MiaMaria sa...

Hej!

God forts...
Vilka härliga bilder från er jul!!!!

Hoppas att helgerna varit bra...men själv tycker jag att det är ganska gott attt det är över och åter till vardagen.....

Ha´en bra helg!
MiaMaria

Katta sa...

Vad roligt att se att inlägg från dej! Vad fint ni haft det i jul. Kul att ni var så många som träffades och hade det bra, så gjorde vi med i år i Jämtland.Vad fint du har det! Gillar den gamla soffan som bamsen sitter i, min son har en likadan bamse som han fick när han bar liten.Vad stora hunden och katten blivit sen du visade dem sist, syns att han är en bra råttjägare Theodor :) Kul att du har en hemsida till stallet med den måste jag ta och kika på, kram Katta

Katta sa...

Wow! vilken fin hemsida ni har till stallet.Duktig din dotter är! Verkligen fint ridhuset blev.Kram

Gamlå sa...

Heisann

Til en så herlig blogger som deg så finnes det noe til deg i bloggen min til deg.

klem fra Gamlå og god helg

PS Savner å høre hvordan det får med dere alle på farmen:) dyr osv, Du har en en så herlig blogg!!

Synnøve. sa...

Hei.
Lurte på om du blitt igjen der nede.
Håper at allt er under kontroll.
Klems Synne.

Gry sa...

Hei! Alt bra? Nå har jeg i hvertfall endelig fått internet igjen!!

Takk for sist. Nå venter vi bare på at dere skal komme hit ;-)

Har du min nye mailadresse? Samme som för, men etter @ kommer live.se


Ha en fin fredagskveld!

KLEM

h.espe sa...

Hei på deg...
Ja, det kan være lett for at det går litt i "tull" med hvem man får svart på meldinger til MEN det har det ikke gjort for deg!!! Jeg fikk melding fra deg om at pakken var vel i havn, og flott tilbakemelding fra deg også. Jeg er kjempeglad for at du ble fornøgd!!!

Tiden flyr fort avsted, og siden sist har du jo rukket å være under solen i syden også -håper dere hadde en flott tur.

Nå er helgen her igjen - kjempedeilig :o) Planlegger å jobbe med noen hobbyprosjekter og ellers skal jeg på venninne middag i morgen, og det blir kooos!!

Ønsker deg en flott helg - nyt dagene!

Goklem fra Hildegunn

Tee of Vinnord Cottage sa...

nei du, nå er det lenge siden vi har hørt noe fra deg :)

Her har jeg snødd inne... har snødd i en uke... og forrige helg hadde vi nyttårshow i NPA... selv med SNØSTORM og kald blåst ble det da vellykket, om noe forsinkelser... kjempemoro... og hestene "våre" gjorde det meget bra :) En bra helg alt i alt... vi sov hele mandagen.. ha ha....

Titt innom bloggen min for å sjekke ut nye huset pusset opp :) Ha en flott uke!